چربی اشباع شده چیست؟

فلفل ها به خصوص فلفل های تند قرمز و سبز باعث افزایش دمای بدن میشوند . به خصوص در مورد کلسترول یا چربی خون بالا که تاثیر خوبی دارد.دارای فیبر است و همچنین برای کاهش جذب کلسترول بد نیز موثر است.خوردن جوی دوسر به طور مرتب به بهبود وضعیت کلسترول بالا کمک می کند. چربیهای ترانس به طور طبیعی در برخی مواد غذایی مانند گوشت و لبنیات در مقادیر کم یافت میشوند.

روغن نیمه هیدروژنه تنها منبع چربی ترانس در جیره ما نیست، چربی های ترانس به طور طبیعی در چربی گوشت و لبنیات در مقادیر کم یافت می شوند. ما به طور طبیعی بیشتر تمایل به خوردن غذاهای چرب داریم. به طور کلی، چربیهای غیر اشباع سالمتر هستند و میتوانند به کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب خون کمک کنند. زیرا 10 درصد از کالری در روز به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد. زیرا این امر می تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، چربیهای اشباع نشده مونو حاوی خواص آنتی اکسیدانی و سایر مواد مغذی بوده که رشد و تکامل سلولهای بدن را مورد حمایت قرار میدهند.

سلولهای مغزی معمولا در حالت طبیعی تنها از گلوکز برای تامین انرژی خود استفاده می نمایند. مقاومت به انسولین را کاهش می دهند. بعضی از این روغن های گیاهی شامل چربی ترانس میشود که مخصوصاً از اجزای هیدروژنه تشکیل شده است.پس همیشه محصولات غیر هیدروژنه خریداری کنید.بعضی از قوانین لیبل ها به کارخانه جات گفته است که روی محصولات خود بنویسند:” بدون چربی ترانس” یا “هیچ چربی ترانسی وجود ندارد” در حالی که حاوی چربی هیدروژنه هستند. توصیه های غلط برای پیروی از رژیم بدون چربی برای کاهش وزن، دیگر توصیه های تغذیه ای صحیحی محسوب نمی شوند و می توانند منجر به پرخوری و افزایش احساس فقدان شوند.

از سوی دیگر مشخص شده جایگزینی چربی اشباع با چربی غیر اشباع میتواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را بکاهد. برای مثال شاید «بابونه» که طبع گرم و خشکی دارد را نتوان به عنوان داروی ضدّ چربی مطرح کرد؛ اما اگر برای یک فرد بلغمی مزاج که استرس زیادی دارد و به واسطه بلغم زیاد دچار ضعف کبد و معده و یبوست هم هست؛ بابونه تجویز کنیم؛ به تدریج، اعصابش آرام می شود؛ معده و کبد او تقویت می شوند و با کاهش رطوبت روده، یبوست نیز به تدریج بر طرف می شود؛ به این ترتیب عملاً با تجویز یک دارو که طبع صفراوی دارد(گرم و خشک) چربی خون این فرد کنترل خواهد شد.

با سیگنال زدن نشانه های سیری ، چربی می تواند به ما کمک کند تا اشتیاقی به خوردن قند نداشته باشیم و به یک روش پایدار برای غذا خوردن برسیم. این دو اسید چرب را اصطلاحا اسیدهای چرب ضروری می نامند زیرا خود بدن قادر به ساختن آنها نمی باشد و بنابراین آنها را باید از طریق غذا وارد بدن نمود. بهترین حالت استفاده از بذر کتان زمانی است که به خوبی خرد شده باشند چون در این وضعیت بدن می تواند بیشترین مواد مغذی را از آن جذب کند.اگر بذر کتان را به صورت کامل بخورید ممکن است همانطور دست نخورده و بدون اینکه چیزی از آن، جذب بدنتان شود از سیستم گوارشی عبور کند.

جنبه ی معکوس این مسئله آن است که، محصولات بدون چربی غالباً حاوی قند اضافی برای جبران کمبود عطر و طعم هستند. منظور از skim کردن یک متن این است که موضوع متن ، ایده اصلی و پیام نویسنده را بفهمید. اجازه دهید با در نظر گرفتن اهمیت، تأثیر آنها بر بدن و منابع اصلی آنها، تفاوتهای میان این دو نوع چربی را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. چربی های سالم را می توان به دو دسته بندی اصلی چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب اشباع شده تقسیم کرد.

برای توضیحات کامل تر می توانید به مقاله «ام الامراضی به نام یبوست» مراجعه کنید. همچنین می توانید روزانه چای برگ کاری بنوشید. اگرچه لازم نیست همه چیزهایی را که می خورید اندازه گیری کنید، اما به یاد داشته باشید که چربی کمتری برای سیر شدن لازم دارید. به نظر میرسد در مقایسه چربی اشباع و غیراشباع، چربی غیر اشباع مزایای سلامتی بیشتری نسبت به چربی اشباع دارد، اما مهم است که به یاد داشته باشید چربی رژیم غذایی بخشی از رژیم غذایی و سبک زندگی شماست. Quinoaیا کینوآ معمولاً از نظر کیفیت پروتئین مشابه با پروتئین جانوری است شما می توانید از کینوآ به جای برنج و Couscousاستفاده کنید.

همچنین می توانید برگ های انبه را به شکل پودر خرد کنید و یا آنها را به شکل پودر خریداری کنید. بعد آنها را در روغن کمی تفت می دهیم . با مصرف وی در کنار mpc بهترین حالت ممکن برای مصرف مکمل را رقم بزنید. این مکمل ها به دو صورت قرص و شربت در غلظت های مختلفی موجود هستند. تغییراتی بر روی آن صورت میگیرد و آماده استفاده بافتها میگردد. از مصرف شیرینی جات آماده خودداری کنید. غذاهای آماده مثل ذرت آماده و کلوچه های کوچک. به همین دلیل امروزه بیماریهای قلبی و سایر مشکلات مثل سرطان، آسم و آلرژی در ژاپنی ها بیشتر از گذشته دیده می شود.

تقویت دندانها، لثه و کمک به استحکام استخوانها از دیگر فواید جگر مرغ (به دلیل وجود مقادیر بالای فسفر در آن) است. در دیگر نقطه های جهان همیشه چربی های خوب بخشی از وعده غذایی انسان ها هستند. علاوه بر این، مصرف مواد غذایی حاوی انواع چربیهای مختلف میتواند به میزان قابلتوجهی در سطح چربی خونتان تفاوت ایجاد کند. در چربیهای اشباعنشده یک یا تعداد بیشتری پیوند مضاعف وجود دارند که باعث ایجاد پیچوخمهایی در زنجیره کربنی میشوند. این محصولات ترکیبی هستند که در آنها تعداد گروههای اتیلن اکساید وصل به زنجیره کربنی مختلف است. چربی موجود در جگر از نوع اشباع و میزان اسیدهای چرب امگا ۶ آن بیش از امگا ۳ است.

خوراک جگر را در ظرف مناسب سرو می کنیم. جگر مرغ همچنین حاوی ویتامین های بسیاری است، به طوریکه یک وعده مصرفی، بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین A ، فولات، اسید پانتوتنیک ، ریبوفلاوین و ویتامین B12 را تامین می کند. در این صورت جگر ها کمی نرم می شوند و تا حدی می پزند. جگر را تمیز می کنیم رگ و ریشه آن را می گیریم و آن را بصورت ئرقه های پهن و کمی کلفت می بریم . متخصصان بهداشت پیشنهاد می کنند که مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را محدود کرده و یا از مصرفشان اجتناب کنید.

خبرگزاری میزان- مصرف چربی به حفظ سلامت بدن کمک می کند اما اجتناب از مصرف چربی می تواند منجر به آسیب های جدی شود. حفظ عادات سالم، مانند: ورزش منظم، سیگار نکشیدن و مصرف انواع غذاهای سالم از جمله سبزیجات، میوهها و غلات کامل، میتواند خطر ابتلا به بیماریهای مختلف از جمله بیماری قلبی را کاهش دهد. به علاوه، ورزش باید در حد اعتدال انجام شود. در بررسی که سال ۲۰۱۱ انجام شد، اطلاعات ۳۵ تحقیق مختلف درباره ورزش و کاهش چربی بیرون کشیده شد. اشخاصی که میوه و سبزی کممصرف میکنند، سریعتر به چربی خون مبتلا میشوند، چون فیبر موجود در میوه و سبزی، مانع جذب تریگلیسرید و کلسترول میشود.

اگر دو یا بیشتر جای خالی برای اتصال هیدروژن وجود داشته باشد به آن اصطلاح چربی اشباع نشده پلی (Polyunsaturated) گفته می شود. به عنوان مثال، مقادیر مشخصی از چربی در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا احساس رضایت بیشتری داشته باشید و شما را به سمت یک برنامه غذایی کم کالری و سالم هدایت می کند. از رژیم غذایی سالم استفاده کرده و نمک و شکر را محدود کنید. سعی کنید D-carnitine و DL-carnitine را مصرف نکنید زیرا این دو نوع کارنتین ممکن است در عملکرد الکارنیتین تداخل ایجاد کرده و شرایطی مشابه کمبود الکارنیتین را به وجود آورند.

تفاوت چربی اشباع نشده و اشباع شده، در این است که، چربی های اشباع نشده یا غیر اشباع مانند روغن زیتون، یک افزودنی مناسب به رژیم غذایی است. آفتابنیوز : محققان دانشگاه کالیفرنیا دو گروه از موش های تغذیه شده با رژیم غذایی حاوی چربی اشباع شده یا چربی اشباع نشده تغذیه کردند. از آن گذشته، چربی نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئین ها از کالری بیشتری در هر گرم برخوردار است اما کالری به تنهایی کل داستان نیست. در چندین دهه گذشته، افزایش تقاضا منجر به گسترش بیسابقه تولید روغن پالم در مالزی، اندونزی و تایلند شده است. در آزمایش ها که در آن ها چند غیراشباع و چربی های تک اشباعی در جای کربوهیدرات ها خورده شدند, این چربی های خوب سطوح ldl مضر را کاهش و hdl محافظ را افزایش دادند.

بر طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد مطالعات نشان داده است که چربیهای اشباع شده به اندازه ای که گفته شده مضر نیستند،اما هم چنان بهترین نوع چربی نیز نیستند. کاهش خطر سرطان: مطالعات روی چربیهای اشباع و غیر اشباع نشان داده است که مصرف چربیهای تک غیر اشباع در زنان باعث کاهش خطر سرطان سینه و در مردان موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات میشود. براساس مطالعهای که در مجله علوم و بیماریهای گوارشی به چاپ رسید، خار مریم میتواند میزان مرگومیر افرادی را که از نارسایی کبد رنج میبرند، کاهش بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید