علت انجام آزمایش آنالیز مدفوع چیست؟

مواد غذایی همچنین اشتراک و تعادلی (همافزایی) را که بسیاری از مواد مغذی برای اثربخشی مناسب در بدن نیاز دارند فراهم میکند. غلات تصفیهشده فیبر غذایی کمی دارند و خالی از بسیاری از مواد مغذی هستند. غلات کامل شامل سبوس و جوانه هستند و به همین دلیل تمام (یا تقریبا نزدیک به تمام) فیبر و مواد مغذی را حفظ میکنند. چربیهای ترانس به دست آمده از روغنهای هیدروژنه جزئی، حتی از چربیهای اشباعشده هم مضرتر هستند؛ اما در حال حاضر مقررات FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) آنها را تقریبا از عرضه مواد غذایی خارج کرده است. اما، واژه «فرآوریشده» تقریبا همیشه به غذاهای تجاری و بستهبندی شده اطلاق میشود.

از هاتداگ گرفته تا مارگارین (کره گیاهی) تا بستنی، آبنبات و بسیاری از غذاهای بستهبندی شده جزو این دسته قرار میگیرند. اما در نظر داشته باشید با وجود اینکه مصرف این مواد میتواند از مصرف شکر بهتر باشد، اما همچنان باید در مصرف آنها رعایت شود. بالارفتن تری گلیسرید چند خطر عمده ایجاد می کند؛ از جمله اینکه می تواند در مجاری لوزالمعده رسوب کند و باعث ایجاد پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده شود و خطر ابتلا به دیابت را تا حد زیادی بالا می برد. شواهد همچنین نشون میدن که خوردن مواد حاوی شکر و کاهش کربوهیدرات در کاهش وزن و چربی خون تاثیر خیلی زیادی داره.

در نظر داشته باشید که تمام چربیهای اشباعشده برای سلامتی شما مضر نیستند؛ مثلا چربیهایی که در شکلات، شیر و پنیر وجود دارند کمترین تاثیر را روی کلسترول خون میگذارند. همانگونه که گفته شد، تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سلامت قلب، ریه و خون روی ۱۶۳ فرد بالغ مبتلا به فشار خون بالا ثابت کرده است که پایبندی به رژیم غذایی دش در پایین آوردن فشار خون تاثیر به سزایی دارد. ورزش کنید: تحرک و فعالیت فیزیکی به کاهش وزن و تقویت میزان کلسترول خوب خون شما کمک میکند.

افزایش چربی خون می تواند به رگ های قلب آسیب وارد نماید اما بدانید که میزان کافی چربی در تولید و نگهداری غشا سلولی و انتقالات بین سلولی ضروری است. در ازای کاهش مصرف سدیم، مصرف غذاهای پرپتاسیم را افزایش دهید؛ چرا که پتاسیم به کاهش فشار خون کمک میکند. سدیم بیش از اندازه که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و غذاهای رستورانها یافت میشود، فشار خون را در برخی افراد افزایش میدهد و میتواند عوارض منفی دیگری نیز داشته باشد. افراد مبتلا به فشار خون یا مستعد فشار خون بالا میتوانند این مقدار را به ۱۵۰۰ میلیگرم در روز کاهش دهند.

اما با این وجود، مغزها کالری بسیاری نیز دارند. اجازه دهید ژل خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. نسخه اصلی رژیم دش روزانه ۲۰۰۰ کالری به بدن میرساند، اما شما میتواند برای افزایش تاثیر آن در لاغری کالری دریافتی خود را کاهش دهید. سپس جهت نصب در آشپزخانه رستوران ها و تالارها، فود کروت ها، فست فود ها، قنادی ها و هر مکانی که در آن روغن در پخت و پز وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل بسیاری از مردم – بهخصوص افراد بالای ۶۰ سالی که در عرضهای جغرافیایی شمالی زندگی میکنند یا رنگ پوست تیرهای دارند- باید از مکملهای ویتامین دی استفاده کنند.

تمام مواد مغذی و سایر موادی که به سلامتی کمک میکنند شناختهشده نیستند؛ بنابراین خوردن مجموعه گستردهای از غذاهای سالم کامل مانند میوهها و سبزیجات شما را مطمئن میکند که از تمام مزایای سلامتی که غذاها میتوانند داشته باشند، بهرهمند میشوید. یک راه مطمئن برای پیدا کردن محصولات غذایی دارای غلات کامل، محصولاتی است که برچسب «صد در صد گندم کامل» یا صد در صد از یک غله کامل دیگر روی آنها به چشم میخورد. همچنین میتواند منجر به از دست دادن کلاژن- بافت الاستیک- زیر چشم شود. اگر کبد چرب پیشروی کند، التهاب و بافت فیبروز تشکیل می شود و عاملی برای ایجاد علائم جدی تر خواهد بود و اگر هیچ کاری برای بهبود کبد انجام نگردد ، بیمار اضافه وزن شدیدی پیدا می کند و کیفیت زندگی او به تدریج کاهش خواهد یافت .

LDL کلسترول را از کبد می گیرد و به بافت های بدن می برد. عموما، چربیهای اشباعشده موجود در غذاهای حیوانی باعث افزایش میزان LDL (کلسترول بد) میشود و آثار منفی دیگری نیز به همراه دارد. اما این تنها حقیقتی نبود که در اثر این تحقیقات عیان شد، بلکه همچنین ثابت شد که این رژیم غذایی میتواند در کاهش سطح کلسترول LDL خون نیز بسیار موثر واقع شود. این چربیها در آجیل، دانهها، ماهی و روغنهای نباتی وجود دارند. آخرین راهنماهای رژیم غذایی دیگر سقف روزانهای را برای کلسترول رژیم غذایی در نظر نمیگیرند (این مقدار قبلا ۳۰۰ میلیگرم بود)؛ چراکه شواهد زیادی وجود دارند که مطابق آنها کلسترول رژیم غذایی تاثیر اندکی بر کلسترول خون افراد دارد.

این دو ماده سلامت استخوانها را تامین میکنند و مزایای دیگری نیز دارند. بعضی از مردم نیز در مورد ظاهر لیپومایی که بر روی پوستشان به وجود آمده نگران باشند و به این خاطر دست به جراحی بزنند. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیبهایی است که چربی سوز هستند. این ماده همچنین در بسیاری از چربی های حیوانی وجود دارد مثلا 37 تا 56 درصد چربی مرغ و بوقلمون را تشکیل می دهند. یکی از دلایل بالا رفتن سطح این آنزیمها، کبد چرب است. پیشگیری از برخی بیماریهایی که باعث افزایش سطح آنزیم های کبدی میشوند، دشوار است.

چربیهای ترانس مصنوعی، که در طی فرآیند هیدروژناسیون تولید میشوند، میتوانند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهند. علاوه بر آن، از آنجایی که رژیم دش، رژیمی سالم و مقوی است، فوایدی دیگری همچون جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، سرطان، بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را نیز برای بدن به همراه دارد. علاوه بر فیبر، مواد مغذی و مواد شیمیایی گیاهی موجود در این غذاها میتوانند در برابر انواع مشخصی از سرطان و سایر بیماریها از شما محافظت کنند.

خیلی از افراد بر این باورند که جگر باعث تجمع سموم در بدن می شود. روغن هایی مانند آووکادو، زیتون، کلزا، کتان و همین طور سس مایونز علاوه بر طعم دهی به سالادها، موجب بالا رفتن چربی آن ها نیز می شوند. بیماران بسیاری هستند که مشکل افزایش چربی خون خود را با تجربه های کاملاً شخصی درمان نموده اند و این تاکیدی دوباره است بر این که این مشکل، بیشتر از آنکه بیماری مستقلی باشد، نشانه ای است از یک اختلال مزاج که ممکن است به دلایل گوناگونی ایجاد شود و به همین جهت، درمانهای متفاوتی نیز برای آن قابل ذکر است.

به طور معمول این روش زیبایی به منظور مختلف انجام می شود و کاربرد های بسیاری دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. بسیاری از فرهنگها در سراسر دنیا به لذت بردن از غذا، که شامل پختن غذا و خوردن آن با دیگران است، به عنوان یک عنصر اساسی سلامتی اهمیت میدهند. توصیه هایی برای چربی های اشباع (20 گرم) و کلسترول (300 میلی گرم) تغییر نکرده است، در حالی که مقادیر زیر یا برای مواد مغذی مورد نیاز در نسخه های جدیدتر از برچسب های تغذیه ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید