بهترین راه برای اندازه گیری چربی بدن چیست :: آزمایش آن تایم

اندازه گیری چربی بدن انسان به روشهای نسبتا مشکل قابل اجرا است ، ولی با توجه به تحقیقات انجام شده مبنی بر اینکه مجموع اندازه های سطحی سه ناحیه مشخص شده بدن نسبت مستقیم با در صد چربی دارد ، لذا با این روش ساده مقایسه لازم بین ورزشکاران مختلف صورت می گیرد.برای این منظور با استفاده از یک دستگاه کا لیپر یا اندازه گیرنده پوست و ناحیه سطحی بدن ، سه قسمت شامل عضله سه سر بازوئی ، ناحیه کتف و ناحیه شکمی را بطور دقیق اندازه می گیریم . مشخص کردن تعداد ضربان قلب در حالت استراحت و در شرایط حد اکثر فشار تمرین های جسمانی یکی از روشهای تعیین میزان آمادگی جسمانی افراد می باشد .برای سهولت و در عین حال صحت عمل می توان تعداد ضربان قلب را در ۱۵ ثانیه شمارش کرده و در عدد ۴ ضرب نمود .

هر قدر توانائی مصرف اکسیژن بیشتر باشد ، قابلیت انجام و تداوم فعالیت های جسمانی بهتر خواهد بود . با شمارش این حرکت تعداد دفعات انجام شده در حد توانائی ملاک ارزشیابی خواهد بود . تعداد دفعات پرش های انجام شده در یک دقیقه ، واحد اندازه گیری این آزمون می باشد . واحد تعیین شده ، نسبت وزنه جابجا شده به وزن بدن شخص می باشد . مقدار وزنه جابجا شده مقیاس این آزمون است . واحد تعیین شده در جدول های استاندارد بر اساس نسبت وزنه قابل حمل بر وزن بدن شخص مورد آزمایش می باشد . انتهای انگشتان وسط دستهای شخص در حالی که حد اکثر سعی خود را در خم کردن بدن و دور کردن دستها دارد ، بر روی خط کش اندازه گیری کرده و نقطه مشخص شده را با واحد سانتیمتر ثبت می کنیم.

قطعه چوب یا مانع کوچکی به طول ۵۰ و به عرض ۲۰ و ارتفاع ۱۰ سانتیمتر بر روی زمین قرار می دهیم . سپس خط کشی را طوری روی نیمکت قرار می دهیم که نقطه ۱۵ سانتیمتری آن در لبه سطح نیمکت قرار گرفته و صفر آن به طرف فرد مورد آزمایش قرار گیرد . در یک مسیر تعیین شده ۱۰ متری ، ۴ مانع را با فاصله ۳ متر از یک دیگر طوری قرار می دهیم که مانع اول تا چهارم هر کدام به فاصله نیم متر از خط شروع و خط پایان فاصله داشته با شند .

با مشخص کردن یک فاصله ۹ متری و کشیدن دو پاره خط در ابتدا و انتهای این فاصله دو قطعه چوب کوچک را در یک سو قرار داده و فرد مورد آزمایش در سوی دیگر می ایستد . با شروع حرکت ورزشکار مورد آزمایش با حد اکثر توان و سرعت خود سعی می کند ابتدا یک بار فاصله ۱۰ متر را بطور رفت وبر گشت طی کرده ، سپس با عبور از پشت اولین مانع بطور مار پیچ از میان بقیه مانع ها عبور نماید . فواید کراتین هم چنین بر روی افزایش عملکرد ورزشی نیز تأثیرگذار بوده و به گونه گروهی که از کراتین استفاده کرده بودند ۶/۴ درصد افزایش عملکرد ورزشی پس از اجرای ۴ تست دو سرعت بر روی آنها حاصل شد.

گروهی که از کراتین استفاده کردند افزایش ۱۶ درصدی ذخایر کراتین عضلانی را نشان دادند یعنی همان مقدار که پس از دوره بارگیری کراتین مشاهده می شود (۲۰ گرم کراتین روزانه و برای ۵ تا ۶ روز متوالی) این نشان می دهد حتی به رغم قرار داشتن در دوره رژیم گیری باز می توانید از فواید کراتین بهره مند شوید. شما میتوانید رژیم غذایی سم زدای کبدی زیر را برای حداکثر ۵ روز استفاده کنید، در حالی که به شما کمک میکند تا از کبد خود مراقبت کنید و وزن خود را نیز کاهش دهید، و نباید فراتر از این مدت از آن استفاده کیند، زیرا ممکن است واقعاً مضر باشد.

این آزمون که به حرکت بار فیکس معروف است توانایی بالا کشیدن بدن به کمک دستها و با استفاده از یک میله افقی را مشخص می کند . اگر از ابتدای جوانی به نبرد با چاقی بروید؛ راه های طبیعی فراوانی هستند که به شما در مبارزه کمک خواهند کرد. ویژگیهایی مانند پایداری، استحکام بالا و ضخامت بیشتر پوست، چرم طبیعی گاوی را نسبت به چرم های دیگر متمایز میکند.

اگر ضخامت چین خوردگی پوست شما کاهش می یابد، احتمالاً در حال از دست دادن چربی هستید. اگر سطوح کلسترول شما غیر طبیعی است، احتمالاً شما هیچ علامت یا نشانه ای نداشته اید، بنابراین انجام آزمایش کلسترول یک روش مهم برای ارزیابی خطرات بیماری های ذکر شده است. این مقادیر طبیعی در خواندن آزمایش خون به شما کمک میکنند که میزان هر چیزی را در جواب آزمایش خود با آنها مقایسه کنید و تا حدی از نتیجه نهایی آگاه شوید.

جگر دارای ویتامین های مختلف و مواد معدنی متنوعی می باشد ، همچنین در جگر پروتئین زیادی وجود دارد که باعث می شود تا برای سلامتی مفید باشد. همچنین میتوانید برگ آن را در آشپزی، به خصوص در سوپ یا سالاد استفاده کنید کنید. همچنین زیره سبب کاهش اشتها و کاهش تمایل به مصرف کربوهیدرات می گردد. تری گلیسیرید پایین میتواند سبب سوتغذیه و در نتیجه ایجاد علائمی مانند بی حالی، احساس سرما، خشکی پوست، شکننده شدن موها و ریزش مو، ضعف عضلات، اسهال و کاهش وزن شود. اگر چه مثل پروتئینوری، این حالت در زمان بارداری هم میتواند به وجود بیاید که طبیعی محسوب میشود.

کم خونی یک وضعیتی است که در آن میزان گلبول های قرمز RBC و یا هموگلوبین Hb پایین تر از حد طبیعی می باشد. پیش از اقدام به هرگونه بررسی جامع تر ، ابتدا از بیمار راجع به آن که به هنگام دادن نمونه در دوره عادت ماهیانه به سر می برده، تحقیق نمایید. تعیین حد اکثر اکسیژن مصرفی هنگام تمرین های بدنی در زمان یک دقیقه معیاری است برای سنجش و آمادگی دستگاه تنفس بدن انسان . فرد مورد آزمایش می باید با فرمان شروع به مدت یک دقیقه با هر دو پا به دو طرف این مانع پرش نماید .

نیمکتی را در مقابل او به پهلو قرار داده و کف پا ها با سطح نیمکت تماس پیدا می کند . با گرفتن خط کش شماره محل تماس انگشتان ثبت می گردد. محل فرود پاشنه ها تا پاره خط رسم شده میزان پرش را مپخص می کند . خط کش قرار دهد . D.combs: کومبس دایرکت یا direct coombs ، معمولا در نوزادان مورد بررسی قرار می گیرد. با فرمان شروع ، شخص مورد آزمایش ، می باید بدن را کاملا پائین برده و مجددا با فشار به حالت اولیه باز گرداند .

پس از اینکه ورزشکار کاملا در روی پله ایستاد مجددا همان پای اول را پائین گذاشته سپس با پای بعدی به حالت اولیه بر می گردد . مقادیر بین ۱۳۰ تا ۱۵۹ بردرلاین یا روی مرز محسوب شده و ۱۶۰ تا ۱۸۹ بالا و بیشتر از ۱۹۰ بسیار زیاد در نظر گرفته میشوند. نسبت فاصله مچ دست تا سطح زمین به اندازه طول دست از مفصل مچ تا مفصل شانه مقیاس اندازه گیری می با شد .

دیدگاهتان را بنویسید